Focus
De omgeving verandert snel: gemeenten krijgen nieuwe taken, meer en andere samenwerkingspartners, de digitalisering zet zich voort en de rol van de gemeente in de lokale samenleving is voortdurend in beweging. Wat onveranderd blijft, is de ambitie om de dienstverlening aan inwoners en ondernemers op een hoog niveau te houden en te verbeteren in alle rollen waarin we ze tegenkomen: als onze ‘klant’, onze samenwerkingspartner, kiezer, wijkbewoner, belastingbetaler of ondernemer. We zien dat hun verwachtingen van ons op drie fronten extra aandacht vragen.
Samen, snel en bereikbaar
De maatschappij wordt steeds complexer en ons werk dus ook. Het komt steeds vaker voor dat een opgave, een dossier of een vraag het werkterrein van meerdere afdelingen raakt. De buitenwereld kijkt naar ons communiceren en handelen en wil onveranderd samenhang zien in ons antwoord.
Inwoners en ondernemers zijn steeds meer gewend om snel bediend te worden. Ook door hun gemeente. We laten niemand onnodig wachten en communiceren snel en duidelijk als dit onverhoopt het geval is. We fluiten in de geest van de WETstrijd en zijn inlevend, begripvol, open en laagdrempelig naar onze inwoners. We zorgen ervoor dat mensen zaken kunnen afhandelen wanneer het hen uitkomt. Dat betekent dat we als gemeente op allerlei manieren bereikbaar moeten zijn: persoonlijk, telefonisch en digitaal.